Superfoods

Udostępnij

Charakteryzuje je wysoka zawartość składników odżywczych białka, witamin, składników mineralnych czy błonnika. Włączenie ich do jadłospisu może ograniczać ryzyko występowania niektórych schorzeń jak np. nadciśnienia tętniczego, nadwagi, nowotworów oraz działać korzystnie na naszą przemianę materii.

Komosa ryżowa- jest bogatym źródłem białka oraz aminokwasów-w tym lizyny. Znajdziemy w niej również związki mineralne tj. żelazo, magnez, wapń, fosfor, miedź, witaminy: E oraz z grupy B oraz tłuszcze omega 3. Działa przeciwwirusowo, przeciwgrzybicznie, przeciwzapalnie.

Cynamon- jest źródłem witamin: C, z grupy B, kwasu foliowego, witaminy A, E oraz K. Zawiera: wapń, żelazo, potas, sód, cynk, magnez oraz fosfor. Ponadto obniża stężenie cholesterolu oraz cukru we krwi, działa przeciwwirusowo oraz przeciwbakteryjnie.

Siemię lniane –jest to bogate źródło błonnika pokarmowego, kwasy omega 3. Obniża poziom cholesterolu we krwi oraz zmniejsza ryzyko występowania chorób sercowo-naczyniowych. Ponadto len jest bogaty między innymi w ligniny, w tym ligninę SDG, której przypisuje się pozytywny wpływ na gospodarkę hormonalną u kobiet.

Kurkuma – zawiera aktywny składnik kurkuminę, która ma właściwości przeciwzapalne, przeciwbakteryjne oraz działa przeciwbólowo. Pozytywnie wpływa na reumatoidalne zapalenie stawów. Kurkuma zawiera polifenole, które działają antynowotworowo.

Ocena: 4, na podstawie: 4 opinii

Catering dietetyczny, przeczytaj więcej na naszym blogu

Co jeść na kolacje. Czego unikać...

Kolacja na diecie – to zagadnienie zastanawia wiele osób będących na tzw. redukcji. Odpowiedź wydawałaby się bardzo prosta: należy unikać fast food, słonych przekąsek i innych...

Czytaj dalej

Dieta 5 posiłków dziennie co trzy...

Regularne spożywanie posiłków odgrywa kluczową rolę w prawidłowym modelu odżywiania i jest fundamentalnym elementem działania naszego organizmu, a w szczególności metabolizmu.

Czytaj dalej

Fruktoza: jakie są jej źródła i...

Mówi się, że stanowi dobry słodzik dla cukrzyków i osób odchudzających się. Inni zaś, podkreślają, że jej nadmiar jest bardzo szkodliwy i ma negatywne właściwości zdrowotne!...

Czytaj dalej