Catering dietetyczny wege – jak wygląda w praktyce

Udostępnij

Dieta wegetariańska cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Wynika to z kilku powodów. Po pierwsze, większość ludzi rezygnuje z mięsa ze względów ideologicznych. Sprzeciwiają się cierpieniu innych istot żywych, chcą też w ten sposób bardziej dbać o środowisko naturalne. Innym czynnikiem jest chęć poprawy zdrowia. Uważa się bowiem, że obecnie w procesie hodowli zwierząt wykorzystuje się hormony, które zaburzają naturalną gospodarkę naszego organizmu i negatywnie wpływają na zdrowie.

Jakie produkty wykorzystuje się w diecie wege?

Wegetarianie rezygnują ze spożywania mięsa i ryb. Niektórzy decydują się nawet odstawić całkowicie produkty, do produkcji których wykorzystuje się składniki pochodzenia zwierzęcego. Podstawą wegetarianizmu jest kasza, makarony, rośliny strączkowe, ziarna, pestki, orzechy oraz wszystkie odmiany warzyw i owoców. Do słodzenia deserów wykorzystują głównie daktyle.

Chcę zostać wegetarianinem, co teraz?

Aby zostać wegetarianinem należy jeść mądrze. To podstawowa zasada. Wykluczenie samego mięsa z diety może przynieść odwrotne skutki, musimy więc racjonalnie planować nasz jadłospis. Źle skomponowana dieta wege może prowadzić do niedoborów białka, wapnia, żelaza oraz witaminy D i B12 a także do trudności pokrycia zapotrzebowania energetycznego naszego organizmu.

Początkowo samodzielne tworzenie posiłków, może okazać się skomplikowane i czasochłonne. Warto więc, przynajmniej w pierwszym okresie, zdać się na wiedzę i doświadczenie profesjonalistów, którzy prawidłowo dobiorą wszystkie składniki odżywcze.

Catering dietetyczny dla wegetarian – przykłady posiłków

Nasi dietetycy wyszli więc naprzeciw potrzebom i skomponowali wegetariańską dietę pudełkową opierającą się na zróżnicowanych źródłach białka, dużej zawartości błonnika oraz niezbędnych nienasyconych kwasach tłuszczowych. Przykładowe posiłki znajdujące w naszym menu to:

Śniadania:

  • pikantne placuszki orientalne z płatkami owsianymi, sezamem oraz twarożkiem
  • pasta twarogowa z oliwkami i suszonymi pomidorami z chlebem czystoziarnistym,
  • frittata z warzywami z chlebem żytnim
  • serowe placuszki z sosem malinowym
  • szakuszka z jajkami w pomidorach

Obiady:

  • pulpeciki tofu z gulaszem warzywnym
  • burger z batatów, fasoli i quinoa,
  • zielona musaka
  • makaron sojowy z jarmużem i pędami bambusa
  • krokiety z kaszy jaglanej ze szpinakiem i serem

Kolacje:

  • sałatka z pieczonymi batatami, ciecierzycą i winogronami,
  • spring rolls z warzywami i mango,
  • sałatka z pieczoną marchewką, peczakiem, czarnymi oliwkami z serem feta,
  • tortilla z warzywami
  • faszerowane pomidory z zieloną pastą curry, bakłażanem, kaszą i ziołami

Jeśli masz pytania związane z dietą dla wegetarian, skontaktuj się z naszym dietetykiem, który pomoże rozwiać wszystkie wątpliwości. Chcesz sprawdzić czy wegetarianizm jest dla Ciebie? Skorzystaj z tygodniowego pakietu i przekonaj się czy potrafisz wykluczyć mięso z codziennego menu.

Ocena: 5, na podstawie: 2 opinii

Catering dietetyczny, przeczytaj więcej na naszym blogu

Jak żywić sie w podróży?

Podróżowanie to nie tylko okres wakacji, co raz częściej robimy krótkie wyjazdy weekendowe czy spędzam po kilka godzin w samochodzie. Dłuższe podróże sprzyjają złym nawykom.

Czytaj dalej

Jaką kaloryczność wybrać?

Decydując się na dietę często stajemy przed pytaniem Jaką kaloryczność wybrać? Ustalając kaloryczność, oprócz planów i celu, jakie przed sobą stawiamy, należy mieć również...

Czytaj dalej

Jedzenie co 3 godziny - zasady

Pośpiech…to niestety zmora XXI wieku. Aby wykonać wszystkie zadania, które zaplanowaliśmy sobie w danym dniu, często rezygnujemy z czegoś dla nas „małoistotnego”...

Czytaj dalej