Dieta redukcyjna,–czyli kilka wskazówek o odchudzaniu

Udostępnij

Dieta niskoenergetyczna dedykowana jest szczególnie osobom zmagającym się z nadwagą i otyłością. Jest ona oparta o zmniejszenie ilości spożywanych kalorii w wartości ok.500-1000 kcal dziennie.

Warto zwrócić uwagę na fakt, iż najlepsze efekty odnotowuje się podczas długoterminowego zastosowania tego rodzaju diety, dzięki czemu spadek masy ciała jest stabilny i regularny. Przyjmuje się, że 1g tkanki tłuszczowej to ok. 7kcal. Oznacza to, więc, że jeśli chcemy zgubić 1kg tygodniowo powinniśmy zmniejszyć podaż kcal o 1000 na dzień. Jednak dokładną ilość redukowanej dziennie podaży ustala się indywidualnie i jest to związane z dodatkowymi aspektami, takimi jak aktualny poziom aktywności fizycznej oraz inne czynniki związane z dotychczasowo prowadzonym trybem życia.

Dzienną dawkę wykorzystywanej energii, powinno dzielić się na pięć posiłków według wartości procentowej:

Jakie produkty wybierać podczas stosowania diecie niskoenergetycznej?

Jest to jedno z najczęstszych pytań zadawanych przez osoby, które rozpoczynają swoją przygodę z odchudzaniem. Warto pamiętać, że obniżając dzienna podaż energetyczną, należy zadbać o dużą różnorodność składników odżywczych, których źródłem powinny być:

Chude mięso

W tym przypadku najlepiej sprawdzi się drób, w szczególności mięso z piersi indyka lub kurczaka.

Nasiona i zboża

Płatki owsiane czy siemię lniane to idealny dodatek do codziennych dań np. omletów. Zapewniają dłuższe uczucie sytości i poprawiają walory smakowe posiłków. Nasiona chia, płatki jaglane czy gryczane stanowią równie ciekawy i odżywczy dodatek codziennych przekąsek oraz śniadań.

Jajka

Są doskonałym źródłem białka, a zawarta w niej luteina jest czynnikiem, który pozytywnie wpływa na nasz wzrok.

Ryby

Stanowią bardzo dobre źródło kwasów omega-3, a także innych zdrowych tłuszczy, które pełnią istotną rolę w codziennej diecie.

Nabiał

Wybieraj te o niskiej zawartości tłuszczu tj. twaróg i mleko o niższej zawartości tłuszczu. Twarożek idealnie sprawdza się, jako baza do śniadań oraz kolacji, wystarczy dodać do niego ulubione składniki np. rzodkiewkę i szczypiorek. Gotowe!

Warzywa i owoce

Możesz je jeść bez ograniczeń! Jeśli czujesz uczucie głodu warto sięgać po zdrowe przekąski np.: plasterki marchewki, pokrojoną paprykę czy pomidorki koktajlowe. W przypadku owoców – wybieraj te o niskim indeksie glikemicznym np. grejpfruty, jabłka czy śliwki.

Dieta redukcyjna, – o czym warto pamiętać?

Jeśli zdecydujesz się na dietę niskoenergetyczną, unikaj smażenia na tłuszczu. Zamiast tego wybieraj takie metody obróbki cieplnej, jak: duszenie gotowanie na parze, pieczenie lub smażenie bez dodatku tłuszczu.

Wprowadź do swojego życia, codzienną, nawet małą dawkę aktywności fizycznej (przy tak niskiej kaloryczności posiłków, sporty wymagające dużego wysiłku są niewskazane). Zamiast windy, wybieraj wchodzenie po schodach. Podróżując do pracy wysiądź jeden przystanek wcześniej i spaceruj. Regularna aktywność fizyczna poprawia nie tylko trawienie, ale i pozytywnie wpływa na nastrój. Dzięki temu dieta może stać się większą przyjemnością.

Powodzenia!

Ocena: 5, na podstawie: 3 opinii

Catering dietetyczny, przeczytaj więcej na naszym blogu

Jak żywić sie w podróży?

Podróżowanie to nie tylko okres wakacji, co raz częściej robimy krótkie wyjazdy weekendowe czy spędzam po kilka godzin w samochodzie. Dłuższe podróże sprzyjają złym nawykom.

Czytaj dalej

Właściwe odżywianie kluczem do...

Zdrowie człowieka determinowane jest przez różnorodne czynniki. Na wiele z nich nie ma niestety bezpośredniego wpływu. Styl życia w największym stopniu bezpośrednio determinuje...

Czytaj dalej

Jaki catering dietetyczny wybrać...

Prawidłowe odżywianie w sporcie znacząco poprawia możliwości wysiłkowe organizmu i pozytywnie wpływa na efekty ćwiczeń. Dieta powinna być procesem ciągłym, należy...

Czytaj dalej