Jak zmobilizować się do ćwiczeń?

Udostępnij

„Od jutra zaczynam regularnie ćwiczyć” – to jedno z naszych głównych postanowień. Jednak gdy przychodzi do jego realizacji, okazuje się, że wprowadzenie tego założenia w życie nie jest już takie proste. Brak czasu utrudnia dodanie aktywności fizycznej do naszego harmonogramu dnia. Wyznaczenie konkretnego i przede wszystkim realnego celu oraz silna wola są kluczem do wykorzystania czasu na regularną aktywność fizyczną w naszym codziennym planie dnia.

Jednak jak to zrobić?

Przede wszystkim musimy przeanalizować swój plan dnia i wygospodarować czas na ćwiczenia. Początkowo możemy zacząć od zmiany codziennych czynności, jak na przykład korzystanie ze schodów zamiast z windy, wyjście wcześniej z domu i przespacerowanie się do pracy lub jeżeli korzystamy z komunikacji, możemy wysiąść wcześniej i przespacerować się krótki odcinek.

Regularne treningi to doskonały sposób na lepszą organizację czasu w ciągu dnia. Dzięki systematyczności lepiej zarządzamy swoim rytmem dnia, odpowiednio wykorzystując czas.

Ćwiczenia zaplanowane na godziny poranne także częściej są wykonywane według założonego planu. Trenując rano pobudzamy nasz układ nerwowy oraz wydajność mózgu, jest to lepszy zastrzyk energii niż kawa :) Wysiłkowi fizycznemu towarzyszy wyrzut endorfin, dzięki czemu w ciągu dnia jesteśmy szczęśliwsi, bardziej kreatywni, nasza praca jest dużo wydajniejsza, a nasze codzienne obowiązki stają się dużo przyjemniejsze. Dzięki treningom w godzinach porannych przez dalszą część dnia mamy przyśpieszony metabolizm, co wspomaga odchudzanie.

Doskonałym sposobem na zmobilizowanie się do ćwiczeń jest znalezienie partnera, z którym wzajemnie będziemy się motywować, co ułatwi nam dążenie do wyznaczonego celu.

Zapisywanie swoich postępów także jest doskonałym sposobem na monitorowanie swojego rozwoju.

Nie możemy się skupiać jedynie na swojej masie ciała, należy mierzyć swoje obwody ciała, które odzwierciedlą efekty naszej pracy. Nie rezygnuj jeżeli nie zobaczysz szybko efektów, daj sobie czas i pamiętaj, że efekty nie pojawiają się od razu.

Bardzo ważne jest pozytywne nastawienie – treningu nie można traktować jako przykrego obowiązku lecz jako rozrywkę, pozytywne nastawienie to połowa sukcesu a wysiłek na pewno się opłaci!

Ocena: 4, na podstawie: 22 opinii

Catering dietetyczny, przeczytaj więcej na naszym blogu

Wzmocnij swoją odporność i nie...

Najczęstszym powodem naszej choroby są odczuwalne dla naszego organizmu wahania temperatur. Jednak istnieją naturalne sposoby dzięki którym możemy się zabezpieczyć przed bakteriami...

Czytaj dalej

Superfoods

Charakteryzuje je wysoka zawartość składników odżywczych białka, witamin, składników mineralnych czy błonnika. Włączenie ich do jadłospisu może ograniczać ryzyko występowania...

Czytaj dalej

Jak żywić się w weekend?

Weekendowa pułapka dopada wszystkich. Jak w nią nie wpaść? Jak przestrzegać diety przez CAŁY tydzień?

Czytaj dalej