Jaki catering dietetyczny wybrać dla sportowców?

Udostępnij

Prawidłowe odżywianie w sporcie znacząco poprawia możliwości wysiłkowe organizmu i pozytywnie wpływa na efekty ćwiczeń. Dieta powinna być procesem ciągłym, należy przestrzegać jej zaleceń przed, w trakcie oraz po intensywnym wysiłku fizycznym. Bez wsparcia profesjonalnego dietetyka, ciężko jest przestrzegać codziennych zaleceń żywieniowych.

Rozwiązaniem może okazać się catering dietetyczny, który zniweluje problemy związane codziennym ważeniem, liczeniem i komponowaniem posiłków. Czy istnieje idealna dieta pudełkowa dla sportowców, która pomoże np. w przygotowaniu się do zawodów? Czym różni się wariant sportowy od pozostałych diet oferowanych na rynku?

Dieta pudełkowa dla sportowców – ogólne założenia

Po pierwsze, diety sport są wysokoenergetyczne i posiadają dużo większą ilość kalorii, nawet 3500 – 4000 kcal w jednym zestawie. Ze względu na swój skład dostarczają organizmowi dużo większy zastrzyk energii, niezbędny przy dużym wysiłku fizycznym. W ich składzie znajdziemy odpowiednie proporcje białka, węglowodanów i tłuszczy. Posiłki w diecie sportowej, mimo swojej wysokiej kaloryczności są prawidłowo zbilansowane, przez co nasz organizm doskonale je przyswaja.

Na co zwracać uwagę wybierając dietę pudełkową?

Odpowiednio zbilansowana dieta sportowa posiada następujący udział poszczególnych makroskładników :

50 – 60 % węglowodanów
25 – 30 % białka
15 – 20% tłuszczu

Istotne jest, aby dodatkowo dostarczać organizmowi niezbędnych witamin oraz minerałów, a w szczególności: witaminę D, wapń, żelazo i cynk.

W naszej ofercie posiadamy dwa warianty diety sportowej: Sport+Sylwetka oraz Sport+Performance. Istnieje również możliwość skomponowania spersonalizowanego planu żywieniowego w ramach diety indywidualnej.

Każdy z posiłków w wariantach Sport+, zawiera:

Sport+Sylwetka:

  • 150g produktu białkowego, np. kurczaka, łososia, wołowiny czy sera twarogowego
  • 50g produktu węglowodanowego
  • ponadto dodatek źródeł nienasyconych kwasów tłuszczowych, jak: oliwa z oliwek, olej lniany czy rydzowy

Sport+Performance:

  • 150g produktu białkowego, np. kurczaka, łososia, wołowiny czy sera twarogowego
  • 100g produktu węglowodanowego
  • ponadto dodatek źródeł nienasyconych kwasów tłuszczowych, jak: oliwa z oliwek, olej lniany czy rydzowy

Przykłady dań w diecie dla sportowca:

Śniadania:

  • jaglanka z kisielem z siemienia lnianego i truskawkami
  • pasta twarogowa z papryką, cebulką i chlebem 100% ziarna
  • pasta pieczarkowo – pietruszkowa z chlebem żytnim
  • omlet truskawkowy z nutą kokosu i płatkami jaglanymi

Obiad:

  • gładzica w stylu śródziemnomorskim z kaszą gryczaną,
  • wołowina po meksykańsku
  • kurczak w marynacie jogurtowej z kaszą jęczmienną i surówką z kapusty
  • sola z jarmużem z kalafiorowym puree z makaronem ryżowym

Kolacja:

  • fit burgery z indyka i cukinii
  • kotleciki rybne
  • naleśniki z brokułami i indykiem
  • sałatka z kurczakiem, orzechami włoskimi oraz makaronem ryżowym w bazyliowym pesto

Przeczytaj więcej o dietach dla sportowców, sprawdź ceny i ilość posiłków:

Dieta Sport+ Sylwetka
Dieta Sport+ Performance

Ocena: 5, na podstawie: 4 opinii

Catering dietetyczny, przeczytaj więcej na naszym blogu

Hashimoto

Należy jeść 4-5 posiłków dziennie (w zależności od pory wstawania i zasypiania), w regularnych odstępach czasu. Ostatni posiłek należy spożyć około 3 godziny przed snem.

Czytaj dalej

Właściwości herbat

Herbata jest drugim po wodzie, napojem na świecie, po który sięgamy najczęściej. Wiele osób pije ją codziennie, nie poprzestając na jednej filiżance. Dostępne są rodzaje herbat,...

Czytaj dalej

Nasze posiłki w sklepach 1 minute

ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO I OSIĄGAJ SWOJE CELE

Czytaj dalej