Jaką kaloryczność wybrać?

Udostępnij

Decydując się na dietę często stajemy przed pytaniem Jaką kaloryczność wybrać? Ustalając kaloryczność, oprócz planów i celu, jakie przed sobą stawiamy, należy mieć również na uwadze dotychczasowo prowadzony styl życia oraz sposób odżywiania. Poniżej prezentujemy opisy poszczególnych wariantów kaloryczności przygotowane przez naszych specjalistów z zakresu dietetyki.

1300 kcal

Kaloryczność dedykowana kobietom, które do tej pory nie przestrzegały podstawowych zasad żywienia od dłuższego czasu i mają trudności z konsumpcją większych ilości składników. Polecana jako opcja startowa w celu przyzwyczajenia organizmu do regularnego spożywania posiłków co 3 godziny oraz rozpoczęcia pracy nad poprawą metabolizmu. Zaleca się, aby po 2-3 tygodniach kaloryczność została zwiększona o 200 kcal. Rekomendowane jest stopniowe zwiększanie kaloryczności, wraz ze stosowaniem ćwiczeń fizycznych, aż do osiągnięcia kaloryczności 1800- 2000 kcal w diecie.

1500 kcal

Kobiety:
Kaloryczność najczęściej wybierana przez kobiety, które spożywały od 3 do 5 posiłków dziennie, niemniej jednak potrzebują wprowadzenia systematyczności odżywiania i poprawy składu diety. Przy stosowaniu takiej kaloryczności organizm zaczyna tracić wodę podskórną i poprawiać metabolizm. Po okresie 2-3 tygodni organizm zazwyczaj przyzwyczaja się do żywienia, mobilizując rezerwuary energetyczne zmagazynowane w tkance tłuszczowej. W celu dalszej poprawy metabolizmu zaleca się zwiększenie kaloryczności do 1800 kcal.

Mężczyźni:
Kaloryczność najczęściej wybierana przez mężczyzn, którzy do tej pory nie przestrzegli podstawowych zasad żywienia od dłuższego czasu i mają trudności w konsumpcji większych ilości składników. Polecana jako opcja startowa w celu przyzwyczajenia organizmu do regularnego spożywania posiłków co 3 godziny i rozpoczęciem pracy nad poprawą metabolizmu. Zaleca się, aby po 2-3 tygodniach kaloryczność została zwiększona o 200 kcal. Rekomendowane jest stopniowe zwiększanie kaloryczności, wraz z stosowaniem ćwiczeń fizycznych, aż do osiągnięcia kaloryczności 1800- 2000 kcal w diecie.

1800 kcal

Kobiety:
Kaloryczność najczęściej wybierana przez kobiety rozpoczynające regularną aktywność fizyczną - trening siłowy lub aerobowy, 2-3 razy w tygodniu, poza tym prowadzące siedzący tryb życia. Przy stosowaniu takiej kaloryczności następuje spalanie tłuszczu, a ciało staje się jędrne i pozbawione niedoskonałości. Wraz ze wzrostem aktywności fizycznej i pracy nad sylwetką zalecane jest zwiększenie kaloryczności do 2000 kcal.

Mężczyźni:
Kaloryczność dedykowana dla mężczyzn, którzy stosowali do tej pory niższą kaloryczność (1500 kcal), ale odżywali się regularnie, przez co rozpoczęli pracę nad poprawą metabolizmu. Kaloryczność na poziomie 1800 pozwoli im na kontynuowanie pracy nad prawidłowym metabolizmem.

2000 kcal

Kobiety:
Kaloryczność zalecana kobietom aktywnym fizycznie i zawodowo, dla których odpowiednie żywienie i dystrybucja energii w ciągu dnia to nieodłączny element w drodze do sukcesu. Przy stosowaniu takiej kaloryczności w połączeniu z aktywnością zaczynają znikać wszystkie niedoskonałości ciała wraz cellulitem i fałdkami skórno-tłuszczowymi.

Mężczyźni:
Kaloryczność zalecana mężczyznom, którzy pracowali już nad poprawą metabolizmu stopniowo zwiększając kaloryczność stosowanej diety. Rekomendowane jest korzystanie z odpowiedniego planu treningowego.

Jeżeli po przeczytaniu powyższego artykułu w dalszym ciągu masz wątpliwości co do właściwego poziomu kaloryczności zachęcamy do kontaktu z naszym dietetykiem pod nr telefonu +48 727 555 888.

Ocena: 4, na podstawie: 24 opinii

Catering dietetyczny, przeczytaj więcej na naszym blogu

Hashimoto

Należy jeść 4-5 posiłków dziennie (w zależności od pory wstawania i zasypiania), w regularnych odstępach czasu. Ostatni posiłek należy spożyć około 3 godziny przed snem.

Czytaj dalej

Wzmocnij swoją odporność i nie...

Najczęstszym powodem naszej choroby są odczuwalne dla naszego organizmu wahania temperatur. Jednak istnieją naturalne sposoby dzięki którym możemy się zabezpieczyć przed bakteriami...

Czytaj dalej

Dieta dla mamy

Ciąża do szczególny czas dla kobiet, wiele z nich zastanawia się co jeść w ciąży. Dieta w tym czasie ma duży wpływ na stan kobiety jak również na rozwój dziecka.

Czytaj dalej