Picie wody – dlaczego tak ważne dla naszego organizmu?

Udostępnij

Organizm człowieka w około 60% składa się z wody. W samym mózgu jest jej 80%, a 86% wody zawarte jest w krwi. Wszystkie wewnętrzne organy potrzebują jej do prawidłowego funkcjonowania.

Dlaczego woda i spożywanie jej regularnie jest tak ważne?

Organizm człowieka w około 60% składa się z wody. W samym mózgu jest jej 80%, a 86% wody zawarte jest w krwi. Wszystkie wewnętrzne organy potrzebują jej do prawidłowego funkcjonowania. Regularne picie wody przede wszystkim poprawia pamięć i koncentrację, jak również wspomaga proces spalania tkanki tłuszczowej. Odpowiedni poziom wody w organizmie wspomaga kondycję skóry i zapewnia odpowiedni poziom jej nawilżenia.

W jakiej ilości należy pić wodę?

Przyjmuje się, że dorosły człowiek powinien dziennie przyjmować 1 litr na 30kg masy ciała płynów. Przekłada się to na 1,5-2,5 litra, czyli około 6-10 szklanek w ciągu dnia. Wyższa temperatura powietrza czy wzmożona aktywność fizyczna dodatkowo zwiększa zapotrzebowanie na płyny. Lepsze nawodnienie organizmu i przyswojenie substancji mineralnych spowodowane jest przez częste picie wody, ale za to w małych ilościach.

Zalety picia wody

  • Oczyszczanie organizmu – woda wypłukuje z naszego organizmu szkodliwe lub zbędne składniki przemiany materii,
  • Poprawia wygląd i estetyczność skóry – dzięki przyjmowaniu odpowiedniej ilości wody skóra staje się odpowiednio nawilżona i jędrna, a zmarszczki stają się mniej widoczne,
  • Poprawia wytrzymałość i sprawność fizyczną – picie wody zwiększa możliwość mięśni do wykonywania skurczów i podnosi ciśnienie krwi, która m.in. odpowiada za dotlenienie organizmu,
  • Redukuje zmęczenie – pozwala utrzymywać odpowiednie nawodnienie, jak również dotlenienie mózgu i wszystkich tkanek organizmu, co sprzyja koncentracji,
  • Zapobiega wielu dolegliwościom – łagodzi bóle głowy, zapobiega chorobom serca czy nerek, koi zgagę.
Ocena: 5, na podstawie: 1 opinii

Catering dietetyczny, przeczytaj więcej na naszym blogu

Superfoods

Charakteryzuje je wysoka zawartość składników odżywczych białka, witamin, składników mineralnych czy błonnika. Włączenie ich do jadłospisu może ograniczać ryzyko występowania...

Czytaj dalej

Hashimoto

Należy jeść 4-5 posiłków dziennie (w zależności od pory wstawania i zasypiania), w regularnych odstępach czasu. Ostatni posiłek należy spożyć około 3 godziny przed snem.

Czytaj dalej

Co jeść na kolacje. Czego unikać...

Kolacja na diecie – to zagadnienie zastanawia wiele osób będących na tzw. redukcji. Odpowiedź wydawałaby się bardzo prosta: należy unikać fast food, słonych przekąsek i innych...

Czytaj dalej