Popraw swój metabolizm

Udostępnij

Szybszy metabolizm wspomaga trawienie, pomaga spalić tłuszcz i nadmierne kilogramy, nawet podczas snu. Każda osoba ma swoje indywidualne tempo przemiany materii, które także zależy od naszego stylu życia, a więc także diety. Możemy wpływać na przyśpieszenie metabolizmu poprzez aktywność fizyczną,

Papryka chilli

Kluczowym składnikiem wspomagającym odchudzanie, który jest zawarty w ostrej papryce, jest kapsaicyna. Odpowiada ona nie tylko za ostry smak, ale przede wszystkim – podnosi termogenezę wewnątrz organizmu, a co się z tym wiąże – przyśpiesza tempo metabolizmu. Kapsaicyna pobudza naturalny proces, dzięki któremu niektóre pokarmy, które jemy w każdym posiłku, są natychmiast konwertowane na ciepło. Proces oznacza, że spalamy automatycznie kalorie, a nie magazynujemy je.

Cynamon

Cynamon ogranicza wzrost cukru we krwi i spowolnia opróżnianie żołądka. Oba te efekty mogą pomóc w procesie odchudzania. Żywności po spożyciu, której występuje znaczny wzrost poziomu cukru we krwi, często powodują, że organizm uwalnia duża ilość insuliny, która może spowodować nagłe spadanie poziomu cukru we krwi i nagłe uczucie głodu. Spożywanie cynamonu nawet 12 godzin przed posiłkiem może pomóc ograniczyć wzrost stężenia cukru we krwi. Stabilizowanie poziomu glikemii we krwi może pomóc w odchudzaniu. Cynamon może także pomóc Ci ograniczyć ilość cukru dodawanego do dań, ponieważ zwiększa słodki smak.

CYTRUSY

Niektórzy mogą się obawiać jedzenia owoców, gdy chcą schudnąć, ponieważ są naturalnym źródłem cukru. Jednak owoce mają wiele pozytywnych efektów zdrowotnych, takich jak: dobre źródło błonnika, przeciwutleniacze, witaminy i minerały. Nie ma potrzeby unikać owoców, gdy chce się schudnąć. Owoce cytrusowe są dobrym źródłem witaminy C, ale dostarczają także potasu, wapnia, witamin z grupy B, fosforu, magnezu, miedzi. W procesie odchudzania kluczową rolę odgrywa witamina C dzięki, która przyśpiesza spalanie tłuszczu i produkcje l-karnityny dzięki, której nie odkłada się tłuszcz.

ZIELONA HERBATA

Substancje bioaktywne w liściach herbaty rozpuszczają się w wodzie i są zawarte w końcowym naparze. Przede wszystkim herbata jest źródłem przeciwutleniaczy, katechinami, które mogą przyśpieszać metabolizm. Filiżanka zielonej herbaty zawiera znacznie mniej kofeiny niż filiżanka kawy, ale wciąż wystarcza do łagodnego efektu odchudzania. Kofeina jest dobrze znanym środkiem pobudzającym, który wykazuje, że wspomaga spalanie tłuszczu i poprawia wydajność. Kofeina i katechiny mogą mieć działanie synergistyczne wzajemnie wzmacniając swoje działanie. W celu spalenia tłuszczu należy najpierw rozbić go w komórce tłuszczowej i przenieść się do krwiobiegu. Aktywne związki w zielonej herbacie mogą wspomagać ten proces poprzez zwiększanie efektów niektórych hormonów spalania tłuszczu.

PIEPRZ CAYENNE

Ten czerwony pieprz może ograniczyć apetyt, przyspieszyć metabolizm i spalić kalorie. Głównym składnikiem aktywnym w pieprzu cayenne także jest kapsaicyna. Dodanie pieprzu cayenne do diety może zmniejszyć apetyt a co się z tym wiąże prowadzić do zmniejszenia spożycia kalorii i zwiększenia utraty wagi. Wpływa także na zwiększenie termogenezy i wzrost spalania kalorii.

Ocena: 4, na podstawie: 28 opinii

Catering dietetyczny, przeczytaj więcej na naszym blogu

Błonnik w diecie

Błonnik odgrywa ważną rolę w odchudzaniu, ponieważ nie jest trawiony w przewodzie pokarmowym i jednocześnie nie podlega wchłanianiu. Występuje w warzywach, owocach,...

Czytaj dalej

Najczęściej popełniane błędy...

Nawyki żywieniowe kształtujemy od najmłodszych lat, wykorzystując je w dorosłym życiu. Część z nich przyswajamy obserwując zachowanie rodziców.

Czytaj dalej

Wygoda i zmiana nawyków...

W „DIECIE PUDEŁKOWEJ” nie chodzi tylko o chudnięcie Już 20 000 osób, szczególnie w dużych miastach, korzysta z tej formy żywienia. Spośród jej wielu zalet np.: skutecznego...

Czytaj dalej