Pudełkowe jedzenie nie tylko dla sportowców

Udostępnij

Powszechnie kojarzone jest przede wszystkim ze sportowcami. Ma pomóc poprawiać wyniki, kontrolować odpowiednie bilansowanie posiłków, sprawiać aby trening był rzeczywiście skuteczny. Pudełkowe jedzenie staje się jednak coraz bardzie popularne także wśród innych grup. Okazuje się, że jest ono świetną alternatywą dla singli, zapracowanych biznesmenów, czy samotnych matek.

Pudełkowe jedzenie wielu wydaje się zarezerwowane dla tych, którzy uprawiają sport, albo skupieni są na swojej formie fizycznej. Zresztą wskazuje na to także przekaz, jaki do swoich potencjalnych klientów kierują firmy, które produkują catering dietetyczny. Najczęściej stawiają one na reklamę związaną właśnie ze sportem. Wybierają do nich osoby, które kojarzą się ze zdrowym trybem życia i aktywnością fizyczną. To z kolei wywołuje błędne poczucie, że pudełkowe jedzenie jest idealne tylko dla osób, które codziennie biegają, regularnie chodzą na siłownie, czy wręcz profesjonalnie zajmują się sportem.

Co więcej – dla wielu, dieta pudełkowa to sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów. Jeśli mieliby sięgnąć po takie rozwiązanie to ewentualnie tylko w takiej sytuacji. Nic więc dziwnego, że jeśli zobaczymy naszych znajomych z torbami, w których jest pudełkowe jedzenie natychmiast pytamy: odchudzasz się?Okazuje się jednak, że są i tacy, dla których catering dietetyczny to po prostu idealny sposób na codzienne odżywianie.

Pudełkowe jedzenie odpowiednio wyliczone

Oczywiście dzięki kulinarnym programom telewizyjnym od kilku lat obserwujemy wzrost popularności gotowania w domu. Dla wielu kwestią prestiżu jest przygotowywanie posiłków osobiście, a potem relacjonowanie tego w mediach społecznościowych. Tak jak jeszcze kilka lat temu celebrowane były wyjścia do restauracji, tak dziś wielką wagę przykłada się do wyboru składników, kompozycji smaków, eksperymentalnego przygotowania dania, oryginalnego podania itd. Oczywiście jest to jak najbardziej wskazane – własnoręcznie przygotowane posiłki dają nam choćby pewność, że produkty i samo danie są świeże. Jednak czy gwarantują nam dostarczenie do organizmu wystarczającej ilości odpowiednich składników?

Niestety może się okazać, że kuchnia którą proponujemy, jest imponująca i świetnie się prezentuje na zdjęciach, ale niestety nie zaspokaja potrzeb naszego organizmu. Co innego jeśli wybierzemy dietę z pudełka. Wówczas to dietetycy zaangażowani w produkcję są odpowiedzialni za odpowiednie zbilansowanie posiłków. Możemy z nich swobodnie korzystać wybierając liczbę kalorii, którą chcemy dziennie dostarczyć do organizmu. Zresztą często wspominają o tym niektóre osoby, które decydują się na taką formę odżywiania. Pierwsze dni wydają im się katorgą – są głodni, bo wydaje im się, że porcje są zbyt małe. Tymczasem ich organizmy bardzo szybko przyzwyczajają się do mniejszych, zdrowszych porcji.

Dlatego tak ważne jest, aby wybierając catering dietetyczny sprawdzić, czy powstaje on pod nadzorem dietetyka, czy jest on zatrudniony na stałe i zaangażowany w produkcję. Co więcej – czy może nam służyć radą, kiedy na przykład zdecydowaliśmy się na pudełkowe jedzenie, ale nie jesteśmy w stanie samemu określić ile kalorii ma zawierać nasze dzienne menu.

Pudełkowe jedzenie nie potrzebuje zakupów

Jak już wspomnieliśmy „moda” na gotowanie w domu jest bardzo popularna. Podobnie jest z ekologicznymi produktami. W wielu miejscach w Polsce powstały specjalne targi, gdzie można kupić ekologiczną żywność prosto od producenta. Można z nim porozmawiać, zapytać gdzie uprawia marchewkę, jak długo leżakują jego sery, ile ma pszczół albo drzew w sadzie… To ma dać nam pewność, że sięgamy po produkt najwyższej jakości.

Oczywiście pozostaje pytanie, czy mamy regularny dostęp do takiego miejsca i czy mamy na to czas na co dzień.Ryneczki z ekologiczną żywnością najczęściej otwarte są raz, dwa razy w tygodniu. Żeby robić tam regularne zakupy musimy podporządkować nasze życie pod godziny otwarcia – zaplanować na przykład, że co tydzień w sobotę jedziemy o godz. 10 na ryneczek, żeby zrobić zakupy. Musimy się wtedy zaopatrzyć na cały tydzień, ewentualnie dokupować kolejne towary w kolejnych dniach, w innych miejscach. Oczywiście wiele osób uważa, że jest to niezbędne jeśli chcemy się zdrowo odżywiać, a inni uczynili z tego niemal sposób na życie. Jednak czy rzeczywiście na co dzień mamy czas na takie zakupy? Odpowiednie produkty to bowiem dopiero początek drogi. Pozostaje jeszcze gotowanie.

Pudełkowe jedzenie nie potrzebuje kuchni

Jeśli ktoś w tym momencie pomyślał sobie – to tylko kilkanaście minut, żaden problem – proponujemy zrobić mały eksperyment. Przez tydzień, codziennie zapisywać, ile czasu poświęcamy na przygotowanie śniadania, potem lunchu, obiadu kolacji… Jak długo po powrocie z pracy gotujemy posiłki, a jak często ograniczamy się do odgrzania czegoś z wczoraj…. Przy okazji – dla pełnego obrazu – zapisujmy także jak długo robiliśmy zakupy. Jak dużo czasu marnowaliśmy na przykład po pracy, żeby dojechać do sklepu, a potem z niego wrócić… Może wtedy będzie łatwiej zrozumieć tych, którzy wybierają dietę pudełkową. Dzięki temu nie muszą martwić się o zakupy, zapamiętywać, że jutro skończy się chleb, a pojutrze masło, sprawdzać, czy niedziela jest handlowa, czy może w sobotę trzeba zrobić większe zakupy, żeby starczyło na poniedziałkowe śniadanie. Pudełkowe jedzenie zwalnia z tych obowiązków. Ale ma też jeszcze jedną wielką zaletę.

Pudełkowe jedzenie nie marnuje żywności

9 mln ton żywności rocznie trafia do kosza w Polsce. Statystycznie każdy z nas wyrzuca 235 kg jedzenia. Wyobraźmy sobie takie zakupy – 235 kg jedzenia! Jeśli ktoś uważa, że jego to nie dotyczy, to znowu proponujemy krótkie doświadczenie – zapisujmy ile marnujemy jedzenia (przy okazji – ile wyrzucamy pieniędzy).

Nieprzemyślane zakupy, z których duża część ląduje w śmietniku to decydujący argument, dla wielu, którzy wybrali catering dietetyczny. Dzięki temu otrzymujemy tyle ile potrzebujemy, czyli – ile zjemy. Nie marnujemy jedzenia, nie wyrzucamy pieniędzy. Przy okazji zastanawiając się czy wybrać pudełkowe jedzenie zatrzymajmy się na chwilę właśnie przy pieniądzach. Zapisując czas stracony na zakupach zbierajmy przy okazji paragony, a na koniec policzmy ile wydaliśmy. Często okazuje się, że wbrew pozorom….udało nam się sporo zaoszczędzić.

Pewnie argumentów mogłoby być więcej, ale najlepiej przekonać się samemu. ?

Ocena: 5, na podstawie: 1 opinii

Catering dietetyczny, przeczytaj więcej na naszym blogu

Węgiel aktywny-, czym jest i co...

To całkowity fenomen ostatnich miesięcy, i chociaż jakiś czas temu nie były do końca znane jego właściwości zdrowotne- obecnie zyskuje coraz większe grono zastosowań, nie tylko w...

Czytaj dalej

Hashimoto

Należy jeść 4-5 posiłków dziennie (w zależności od pory wstawania i zasypiania), w regularnych odstępach czasu. Ostatni posiłek należy spożyć około 3 godziny przed snem.

Czytaj dalej

Popraw swój metabolizm

Szybszy metabolizm wspomaga trawienie, pomaga spalić tłuszcz i nadmierne kilogramy, nawet podczas snu. Każda osoba ma swoje indywidualne tempo przemiany materii, które także zależy od...

Czytaj dalej