Blog

Dieta redukcyjna,–czyli kilka wskazówek o odchudzaniu

Dieta niskoenergetyczna dedykowana jest szczególnie osobom zmagającym się z nadwagą i otyłością. Jest ona oparta o zmniejszenie ilości spożywanych kalorii w wartości ok.500-1000 kcal dziennie.

Czytaj więcej

Jaki catering dietetyczny wybrać dla sportowców?

Prawidłowe odżywianie w sporcie znacząco poprawia możliwości wysiłkowe organizmu i pozytywnie wpływa na efekty ćwiczeń. Dieta powinna być procesem ciągłym, należy przestrzegać jej zaleceń przed, w trakcie oraz po intensywnym wysiłku fizycznym. Bez wsparcia profesjonalnego dietetyka, ciężko jest przestrzegać codziennych zaleceń żywieniowych.

Czytaj więcej

Superfoods

Charakteryzuje je wysoka zawartość składników odżywczych białka, witamin, składników mineralnych czy błonnika. Włączenie ich do jadłospisu może ograniczać ryzyko występowania niektórych schorzeń jak np. nadciśnienia tętniczego, nadwagi, nowotworów oraz działać korzystnie na naszą przemianę materii.

Czytaj więcej
25 Kwiecień 2018

Zamienniki cukru

Często nie wyobrażamy sobie naszych domowych wypieków bez dodatku cukru. Spożywanie dużych ilości cukru zwiększa ryzyko otyłości, cukrzycy, chorób układu sercowo – naczyniowego, nowotworów, powstawania próchnicy, a także uzależnia (mimo, że cukier nie jest traktowany tak poważnie jak inne używki) powodując, że coraz chętniej i częściej sięgamy po słodycze.

Czytaj więcej