10 prostych zasad jak przygotować się do zdrowych i lekkich Świąt

Udostępnij

Dla wielu z nas Wigilia jest najważniejszym dniem w roku, który chcemy spędzić w miłej, rodzinnej atmosferze. Jednak często większość tego czasu spędzamy przy suto zastawionym stole. Przygotowaliśmy kilka prostych rad, jak przygotować zdrowe i lekkie Święta i ustrzec się przed Sylwestrem dodatkowych kilogramów. Nie każdy ma świadomość, że na kolacji wigilijnej mogą gościć lekkostrawne potrawy. Aby nasza Wigilia składała się ze zdrowych i pełnowartościowych, ale jednocześnie smacznych dań, powinniśmy zastosować kilka prostych zasad:

  1. Zrezygnujmy ze smażenia – zamiast tego wybierajmy pieczenie oraz gotowanie;
  2. Pierogi oraz uszka przygotujmy z dodatkiem mąki pełnoziarnistej, jaglanej, gryczanej, kokosowej, owsianej (i innych), zastępując część mąki pszennej;
  3. Zastępujmy produkty o wysokim indeksie glikemicznym tymi z niskim indeksem glikemicznym (unikajmy produktów przetworzonych, słodyczy, słodzonych napojów, produktów przygotowanych z mąki pszennej, białego pieczywa itp.);
  4. Zrezygnujmy z masła – zamiast tego wybierajmy olej kokosowy, natomiast majonez możemy zastąpić jogurtem naturalnym z dodatkiem przypraw;
  5. Do potraw dodawajmy przyprawy wspomagające trawienie, takie jak cząber, jałowiec, imbir, kminek, cynamon, lubczyk, gałkę muszkatołową, miętę, tymianek, szałwię, koper, ziele angielskie, majeranek oraz rozmaryn;
  6. Nie przesadzajmy ze słodyczami i deserami – zrezygnujmy z ciast maślanych oraz kremami , zastępując je deserami na bazie owoców oraz jogurtów. Zrezygnujmy także z alkoholu;
  7. Cukier w deserach możemy zastąpić zdrowszymi odpowiednikami, jak na przykład stewią, daktylami czy bananem;
  8. Nie traćmy rozsądku i jedzmy z umiarem, unikając podjadania między głównymi posiłkami, spożywajmy warzywa, dokładnie przeżuwajmy każdy kęs unikając przejedzenia;
  9. Przygotujmy lekkostrawne zupy – nie zagęszczajmy ich mąką, nie używajmy tłustej śmietany, gotowych koncentratów oraz kostek rosołowych – zastępując te produkty wywarami warzywnymi, ziołami oraz jogurtem;
  10. Nie zapominajmy o aktywności fizycznej! Wybierzmy się na rodzinny spacer unikając całodniowego siedzenia przy stole.
  11. Życzymy Państwu zdrowych, spokojnych Świąt Bożego Narodzenia, spędzonych w rodzinnej atmosferze oraz samych sukcesów w nadchodzącym roku.

Ocena: 4, na podstawie: 22 opinii

Catering dietetyczny, przeczytaj więcej na naszym blogu

FEN Summer Camp – czyli nauka...

W dniach 20 -28 sierpnia w Jakubowie koło Mrągowa, odbywa się pierwszy obóz treningowy dla młodych adeptów sztuk walki organizowany przez federację Fight Exclusive Night.

Czytaj dalej

Dołączył do Nas Sebastian...

Sebastian Fabijański, aktor, którego już niebawem zobaczymy w nowym ''Pitbullu'' dołączył do naszego grona zadowolonych klientów.

Czytaj dalej

Najlepsi tancerze Agustina Egurroli...

Tysiące tancerzy, różne style, wszystkie kategorie wiekowe – w Warszawie odbyły się XXXIII Mistrzostwa Egurrola Dance Studio.

Czytaj dalej