10 prostych zasad jak przygotować się do zdrowych i lekkich Świąt

Udostępnij

Dla wielu z nas Wigilia jest najważniejszym dniem w roku, który chcemy spędzić w miłej, rodzinnej atmosferze. Jednak często większość tego czasu spędzamy przy suto zastawionym stole. Przygotowaliśmy kilka prostych rad, jak przygotować zdrowe i lekkie Święta i ustrzec się przed Sylwestrem dodatkowych kilogramów. Nie każdy ma świadomość, że na kolacji wigilijnej mogą gościć lekkostrawne potrawy. Aby nasza Wigilia składała się ze zdrowych i pełnowartościowych, ale jednocześnie smacznych dań, powinniśmy zastosować kilka prostych zasad:

  1. Zrezygnujmy ze smażenia – zamiast tego wybierajmy pieczenie oraz gotowanie;
  2. Pierogi oraz uszka przygotujmy z dodatkiem mąki pełnoziarnistej, jaglanej, gryczanej, kokosowej, owsianej (i innych), zastępując część mąki pszennej;
  3. Zastępujmy produkty o wysokim indeksie glikemicznym tymi z niskim indeksem glikemicznym (unikajmy produktów przetworzonych, słodyczy, słodzonych napojów, produktów przygotowanych z mąki pszennej, białego pieczywa itp.);
  4. Zrezygnujmy z masła – zamiast tego wybierajmy olej kokosowy, natomiast majonez możemy zastąpić jogurtem naturalnym z dodatkiem przypraw;
  5. Do potraw dodawajmy przyprawy wspomagające trawienie, takie jak cząber, jałowiec, imbir, kminek, cynamon, lubczyk, gałkę muszkatołową, miętę, tymianek, szałwię, koper, ziele angielskie, majeranek oraz rozmaryn;
  6. Nie przesadzajmy ze słodyczami i deserami – zrezygnujmy z ciast maślanych oraz kremami , zastępując je deserami na bazie owoców oraz jogurtów. Zrezygnujmy także z alkoholu;
  7. Cukier w deserach możemy zastąpić zdrowszymi odpowiednikami, jak na przykład stewią, daktylami czy bananem;
  8. Nie traćmy rozsądku i jedzmy z umiarem, unikając podjadania między głównymi posiłkami, spożywajmy warzywa, dokładnie przeżuwajmy każdy kęs unikając przejedzenia;
  9. Przygotujmy lekkostrawne zupy – nie zagęszczajmy ich mąką, nie używajmy tłustej śmietany, gotowych koncentratów oraz kostek rosołowych – zastępując te produkty wywarami warzywnymi, ziołami oraz jogurtem;
  10. Nie zapominajmy o aktywności fizycznej! Wybierzmy się na rodzinny spacer unikając całodniowego siedzenia przy stole.
  11. Życzymy Państwu zdrowych, spokojnych Świąt Bożego Narodzenia, spędzonych w rodzinnej atmosferze oraz samych sukcesów w nadchodzącym roku.

Ocena: 4, na podstawie: 22 opinii

Catering dietetyczny, przeczytaj więcej na naszym blogu

MOLO MOLO czyli przygotowania do...

Dla chcącego nie ma nic trudnego! :) Pomimo niesprzyjającej aury (wiatr, deszcz i fale), aż 28 uczestników przepłyneło ponad 5 km od mola w Brzeźnie do mola w Sopocie. Był to II...

Czytaj dalej

Pure and Fresh po raz kolejny...

W grudniu w CH Manhattan odbył się wielki finał metamorfoz. Pomysłodawcą programu jest Sylwia Kamińska, która jest trenerem fitnes w Tiger Gym. Uczestnicy przez trzy miesiące byli...

Czytaj dalej

FEN Summer Camp – czyli nauka...

W dniach 20 -28 sierpnia w Jakubowie koło Mrągowa, odbywa się pierwszy obóz treningowy dla młodych adeptów sztuk walki organizowany przez federację Fight Exclusive Night.

Czytaj dalej