Zadbaj o swoją Odporność

Udostępnij

Brak odpowiedniego odżywiania jest jedną z głównych przyczyn osłabienia układu odpornościowego. W okresie jesienno-zimowym powinniśmy szczególnie zadbać o naszą odporność, ponieważ wpływa ona znacząco na przebieg infekcji o różnym podłożu.

Brak odpowiedniego odżywiania jest jedną z głównych przyczyn osłabienia układu odpornościowego. W okresie jesienno-zimowym powinniśmy szczególnie zadbać o naszą odporność, ponieważ wpływa ona znacząco na przebieg infekcji o różnym podłożu.

Składniki odżywcze wspierają układ immunologiczny organizmu na trzech oddzielnych poziomach:

  • barier fizycznych (np. skóry i śluzówki)
  • odporności komórkowej
  • produkcji przeciwciał

A zatem jakie witaminy są dobre na poprawę odporności?

Witaminy C, A i cynk wspomagają fizyczne bariery. Witaminy B3, B6, B12, C, D, E, kwas foliowy, cynk i selen wspomagają odporność na poziomie komórkowym. Wreszcie wszystkie te mikroelementy, z wyjątkiem witaminy C i żelaza, są niezbędne do produkcji przeciwciał. Należy wspomnieć, że najlepsze witaminy na wzmocnienie organizmu to te naturalne, pochodzące z żywności.

Mówiąc o wzmocnieniu odporności nie możemy nie wspomnieć o shotach witaminowych, które znajdziecie w naszej diecie Odporność Pro. Dzięki zawartości superfoods, takich jak miód, papryczka chili, imbir, kurkuma, czy chociażby cynamon, to prawdziwe bomby witaminowe, które pomogą uchronić nas przed infekcjami. Działają rozgrzewająco, podnoszą odporność i leczą przeziębienie. Mają działanie odkażające - przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe i przeciwgrzybicze. Poza tym wykazuje działanie przeciwzapalne i przeciwbólowe.

Pamięta, że na naszą odporność pracujemy cały rok stosując w pełni zbilansowaną dietę, bogatą w witaminy i składniki mineralne. W okresie jesienno-zimowym, gdy pogoda za oknem sprzyja rozwojowi drobnoustrojów warto jeszcze bardziej skupić swoją uwagę na produktach, które dodatkowo wzmocnią nasz układ immunologiczny oraz pomogą w walce z wirusami i bakteriami.

Z nami każdego dnia dostarczysz swojemu organizmowi niezbędnych składników, które pomogą utrzymać Twój układ odpornościowy na najwyższych obrotach.

Ocena: 5, na podstawie: 1 opinii

Catering dietetyczny, przeczytaj więcej na naszym blogu

Nie taki gluten straszny, jak go...

Dieta bezglutenowa – jej popularność stale wzrasta, a eliminacja glutenu nie zawsze podyktowana jest czynnikami zdrowotnymi. Powszechnie uważa się, że dieta bezglutenowa ma pozytywny...

Czytaj dalej

Hashimoto

Należy jeść 4-5 posiłków dziennie (w zależności od pory wstawania i zasypiania), w regularnych odstępach czasu. Ostatni posiłek należy spożyć około 3 godziny przed snem.

Czytaj dalej

Jajka w diecie

Jajka są nieodłącznym elementem w naszej codziennej diecie. Przez długi czas znajdowały się na liście produktów, których spożycie należy ograniczać z powodu wysokiej zawartości...

Czytaj dalej